fredag 26. februar 2010

Mønster: Ertepose


Noe av det jeg husker best fra turninga når jeg var liten var erteposene! De var røde og blå =)

Det er ikke mine. Trur ikke en gang jeg har ensfarga stoffer?! Og i hvertfall ikke nå som jeg har pakka vekk 8 esker stoffer på minilager...my precious! Miss them already.



I hvert fall så gjorde jeg så her:

1. Klipp ut 2 firkanter(mine var 13x14cm, rett og slett fordi jeg hadde en pappdings i nærheten i den størrelsen som det var lett å tegne rundt)

2. Sy rundt, la det være et lite hull til vrenging. Klipp av hjørnene. Vreng


3. Sy stikning rundt, men ikke ved hullet.



4. Hell oppi 100g erter. De gule på rema kosta 7,50 for 500g...så du blir ikke blakk =)

5. Sy igjen over hullet

6. Tid for å leke!


Hvis du vil lage en litt mer fancy en kan du lage hale på den med tynne silkebånd! (Husk å brenne av endene så de ikke rakner opp)



(Var kanskje ikke nødvendig med en tutorial på dette her menne....=P)


Tips til aktiviteter man kan bruke ertepose i:

7 kommentarer:

elin sa...

kempe søte disse !!jeg husker også godt de røde og de blå fra gymmen tidligere..

Paddelora sa...

Tusen takk for tutorial :)
For meg som nesten ikke har sydd er det kjempekjekt med ideer og gode tips.

Tror jeg skal sy meg noen stykker å ha på lur i klasserommet (kjekt å ha ;))

Lene sa...

Kva meiner du med "sy stikning?"

JunePune sa...

Flott tut! Og genial gaveide :)

Tråkleguri sa...

Så fine de var!

Hadde helt glemt at disse fantes!
Det var en veldig god gaveide. Og jammen fikk jeg lyst til å sy til lillegutten min med litt sånne tutter på til å pirke og sutte på.

Takk for god ide!

Anonym sa...

Så flotte idéer og forklaringer du har i bloggen din! Jeg kjøpte meg symaskin i går, og i kveld satte jeg i gang med første prosjekt. Det var inspirert av bloggen din, og disse erteposene. Her kan du se bilder av mine erteposer: http://monaskort.blogspot.com/2010/10/erteposer.html

Aina sa...

Har akkurat sydd erteposer til 17 mai, takk for tips og fine bilder.