lørdag 25. oktober 2008

Mobil/iPodveske /Mobilephonebag/iPodholder




Fort og gærn`t, here goes:


Mobilveske





1. Klipp A og B i for og hovedstoff, sånn at du har 4 deler.
Cut A and B in lining and main fabric, so that you have 4 pieces.

2. Legg foret A og B rette på rette og sy den ene langsiden.
Put the lining A and B facing eachother and sew the one longside.

3. Legg hovedstoffet A og B rette mot rette og sy den ene langsiden, speilvendt av hva vi gjorde i punkt 2.
Put main fabric A and B facing eachother and sew the one longside, mirrored of what we did in 2. See drawing under.

3b) Sy på borrelås nå hvis du vil ha det!

If you want to use velcroe now is he time to sew it on!


4. Brett ut og legg for og hovedstoff rette mot rette og sy den øverste kanten og lokket. Husk å sy i hempe med karabinkrok, hvis du vil ha det.

Fold out and put lining over lining and main fabric over main fabric facing eachother and sew the upper side and lid. Rember to make a loop for the carabinhook if you want that.


5. Brett ut og sy resten av kanten rundt. Start på den siden som er hovedstoffet(nå vrengt) og la det være igjen ca 5 cm på slutten(bunnen på foret) for å vrenge.

Fold out and sew around. Start on the side with the main fabric(now inside out) and leave abou 5 cm at the end(the bottom of the lining) to turn inside out.

6. Vreng og sy sammen foret. Sy på pynteknapp om du vil!

Turn inside out and sew the lining. Sew on a button if you want to!




Si gjerne ifra hvis det er noe galt i veiledningen! Siden jeg deler ut mønsteret GRATIS setter jeg pris på at du linker til meg om du bruker oppskriften min =) Du må gjerne også vise meg hvordan din mobilveske ble!



Lykke til!
Good luck!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for mønster -tror jammen jeg kan prøve meg på dette for det ser da enkelt ut. Ønsker deg ei god helg.

Anonym sa...

Dette ser da ikke så vanskelig ut

Anlen sa...

Til og med eg vart frista til å prøve, og det er godt gjort... Eg er nemlig ei kløne med symaskina!

Ha ei god helg!

Millis sa...

Tack snälla, för att du delar med dig av mönstret på den fina mobilväskan!

Anonym sa...

Mønsteret ditt er tydelig og greitt å forstå! Takk for at du tar deg tid til å dele!

Anonym sa...

Tusen takk for at du deler mønster med oss. Jeg har sydd 5 stk i går kveld, bilde i bloggen min om du vil se. Jeg har fora de meg platevatt mellom hovedstoff og foret, deretter quilta sammen. Synes mobilen lå stødigere nedi veska da. Ønsker deg en fin dag :)

med nål och tråd sa...

Så roligt att du hittade och ville bidra till Mönster-arkivet. Det är kul när folk vill dela med sig av sin kreativitet!
/Elin

Anonym sa...

Tusen tack för mönstret,det ska jag använda lite senare.
men jag länkar till dej från min blogg.

Ha det gott !

Ingrid Sofie sa...

Nå søkte jeg frem siden din for å se om jeg kunne bruke oppskriften på ob-etui til den nye ipoden, også har du jammen meg tenkt på det allerede! Takk! :D

Frøkendings sa...

Hei hei.. har prøvd oppskriften din.. er veldig fornøyd med min mobil veske :) Du kan se den inne på bloggen min :)

elin sa...

kjempe flott mønster June!!
Har endelig fått testet det ut og blogget om mønsteret ditt på bloggen min;))

mange takk!!

Siri sa...

Hei. Jeg fikk lære å sy mobiletui av Elisabeth (Lisa-sol) med ditt mønster. Det var moro og fine blir de. Har lagt deg til som favoritt. Hilsen Siri:-)

Anonym sa...

http://hverdagslys.wordpress.com/2011/02/13/jeg-syr-igjen/
Da har jeg sydd et par mobilvesker, takk for mønster

Anonym sa...

Tack för mönstret!
Jag ska försöka göra ett fodral.
Jag hoppas att jag klarar det

Anonym sa...

Hei

Jeg syntes disse var kjempe fine!! Jeg fant de i Made by me boka, og måtte inn å finne bloggen din!:)

Masse annet lekkert du lager også! Det juleskjørtet var jo bare knall fint!!

Jeg er ikke like flink som deg, for jeg har prøvd noen ganger og sydd og tatt opp igjen og igjen... Men men de sier jo det at øvelse gjør mester! Håper jeg får til noen før jul, for dette er jo perfekte julegaver!! Tusen takk for at du deler oppskrifter!

Ble nok litt forrvirret at det er litt forskjellig oppskrift her og i boka.. Men jeg prøver igjen, og da skal jeg bare lese den ene oppskriften!! *hi hi*

Anne Berit sa...

takk for at du deler:) tror jeg låner, og bruker denne til en forklaring for å veilede noen av eleven mine når de skal sy seg mobilveske

JHÅ sa...

mönstret kan inte bli bättre, har testat både till kamera och mobil och bara ändrat lite mått för att det ska passa precis till olika mobiler! kolla gärna mina versioner http://kreativa-josefine.blogspot.com/search/label/MOBILTILLBEH%C3%96R

DAMALI sa...

a great idea. Thank you that you share with us.
Magi