søndag 12. oktober 2008

Jeg har sydd *knis*



Jeg har sydd et "klesplagg" til meg selv for første gang! Gubbens reaksjon - han satt på dass da jeg poserte for han i dodøra - "Nei, så fint! En ordentlig nissedrakt!" Hmmz...ja, det sier jo alt, hehe!


Design: Mitt eget...klippet til og sydde etterhvert...endel kompromiss måtte inngås underveis, bla fordi jeg hadde klippt armene for trange =P Og brettingen i ryggen burde vel vært andre veien?! Hetta blei i to farger fordi jeg ikke planla klippingen så godt, hehe! Bare stumper igjen på begge teppene...mange stumper!


Størrelse: Tomannstelt


Materialer: Sort skråbånd og fleecetepper fra Maxi(2 for 1)


Total kostnad: ca. 50-60kr (39 for begge teppene og 8kr metern for båndet)
Jeg trur nok dette blei en unik kjole, rett og slett fordi den blei så stygg at det ikke er verdt å bruke tid og stoff på å sy flere =P Og neste gang jeg skal sy noe til meg selv, så vil jeg vurdere å ha et mønster å gå ut i fra =)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Tøft gjort synes jeg.
Det er noe med å finne ut at ting kan la seg løse, men ikke er så enkle, som en skulle trodd. Samtidig som en har muligheten til å få det til om en gjør det litt annerledes. Tenk på alt det du har lært som vil hjelpe deg neste gang!
Hihi, og kommentaren fra gubben kunne godt kommet fra gubben i dette huset.

Jorun sa...

Gratulerer! Du kommer garantert til å lage mye fint.

Anonym sa...

Hei.
Synes kjolen var kjempe tøff jeg!
Stilig.

Brit Strikkenerd sa...

En kjempe bra begynnelse, nå er det bare å brette opp armene og starte opp på neste prosjekt. Lykke til. Forøvrig har du kommet MYE lenger enn MEG når det gjelder symaskin. jeg har nemleig symaskinangst!!!!!:)

Irene sa...

Fy søren, så TØFF !!!!
Gratulerer!!

Anonym sa...

Du klarte i hvert fall å få det til å se ut som en kjole, det er mer enn jeg ville fått til.

Anonym sa...

Morsom post!
Jeg synes du er inne på noe bra med kjolen, og ermene er skikkelig tøffe. Du har sikkert lært masse! Det gjør i hvertfall jeg av "ting som blir til underveis". :) Og den hadde nok sett litt mindre nissete ut i andre farger. På den positive siden: Nå har du en varm kjole å gå julebukk i. ;)

Anonym sa...

Syns du er tøff som hiver deg ut på et sånt prosjekt! Og for mine øyne så det ikke så aller verst ut.

Milla sa...

Så stilig då. Morro når det blir så vellykket, med tanke på ting som ikkje går som det skal underveis... Ble så bra att =)

Nesten Espelid sa...

Hei
vennina line her synest kjolen var super tøff jeg. Kunne gått til månen for en sånn i rød og svart. Kjempe kul:) wow