mandag 31. august 2009

Gardar Meteorittpark

Tidligere har vi flere ganger kjørt forbi et skilt(mellom Gol og Nesbyen et sted) hvor det står "meteorittkrater" og denne gangen tok vi turen oppom! Iom at forventningene var høye var jeg litt redd det bare var et pittelite hull i bakken å se...


MEN "problemet" var motsatt - meteorittkrateret var så stort at man så det jo ikke, hehe! Med en diameter på 5km i kupert terreng kunne man bare vite at man stod i krateret om man blei fortalt det for å si det slik. Men vi koste oss likevel vi. Rett ved parkeringa var det en tørrlagt elv hvor ungene lekte og vi fikk se...hmm...glømt hva det heter! Sånne hull i fjellet(elveleiet) laget under istiden... Jettegryte! Kom på det når jeg så bildet =P


Bestefar og Sander sender "båter" nedover elva =) Sander sin vant!

Turen gikk videre til Nesbyen og Kjerringtorget(http://kjerringtorget.no/) - her var det utrolig mye fint! Men reisefølget mitt gikk i fra meg(evt. jeg kikket meg bort...) og jeg stressa litt med å finne dem igjen i mylderet, snakk om å være lost uten mobil altså! Det var til slutt Tuss som fant meg, snille mannen min var bekymra for meg og hadde løpt rundt å leita etter meg. Satte oss ned å spiste rømmegrøt og bakte poteter før vi måtte dra videre for å rekke Langedrag. Jo, forresten; gubbelars kjøpte noe bringebærsyltetøy! Men hadde jeg hatt litt bedre tid hadde jeg nok fått med meg litt mer hjem...*drømme, drømme*

Ingen kommentarer: