søndag 17. mai 2009

Episode 2: Årdalsåsen


Marius beundrer de flittige maurene. Etter vi så denne så han (usynlig for meg!) små maurtuer overalt =P

"Årdalsmyra skjerp/Sølvgruva"...skumma over skiltet med myras historie, men blei ikke klok på om det noengang var noe suksess med sølvgruve her...tydeligvis ikke?!

Her var det litt bratt, ja

Bratt og steinete

Vi måtte over noen bekker

Her er vi på toppen, med utsikt mot Langesund

I dag bestemte vi(jeg...) oss for å prøve oss på topp nr. 2 - Årdalsåsen. Valåsen var ca 1,5km en vei, og Årdalsåsen er 2km, så jeg tenkte dette kom til å gå kjapt og greit...hehe! Terrenget var endel brattere, med noen litt vanskelige bakker. Når vi endelig var framme på toppen så jeg at vi hadde brukt 1 time og 45 minutter!!! Litt lengre tur enn jeg hadde tenkt meg akkurat i dag =P Ungene var kjempeflinke klatrere og klagde ikke i det hele tatt på veien opp. På veien nedover derimot var de lei allerede fra starten av...så de 1,5 timene vi brukte på vei ned var veeeeldig lange. Iom at det er lørdag i dag møtte vi på mange andre turgåere =) De fleste var veldig imponert over de to største guttane mine - og jeg er også veldig stolt av dem! Vi går i vårt eget tempo, blei vel forbigått av alle, hehe, men vi koser oss =) Egentlig hadde jeg tenkt å få ryddet hagen og kjørt på pasa med all søpla, men det blei det ikke tid til i dag gitt. Så får det bare være med litt kaos på 17. mai!

Turgjengen: Marius(4,5), Sander(2,5), Christoffer(1) i meis, June(27)
Lengde: 2km hver vei
Høydeforskjell: 220m

1 kommentar:

Hannes hage sa...

Gratulerer som tante. Så flotte barselsgaver du har sydd. Elefanten er jo bare helt bedårende. Ønsker deg en god helg.