tirsdag 13. oktober 2009

Episode 5: Piggen

Endelig har vi nådd målet vårt; 5 topper!!! Det betyr at ungene får titoppern-pokal i år =D Kan tru de gleder seg, de har aldri fått pokal før - og jeg er ikke sikker på om de veit akkurat hva det er engang =P Bilder tok jeg selvsagt...


Kjempefine brua i starten på løypa...minnet meg om jernbanesviller =P


Mase hadde støvler og var eldig fornøyd med å kunne trampe tvers gjennom de fleste vannpyttene, mens Sander og jeg måtte gå rundt...definitivt støvler på Sander også neste gang!


Bæsj er alltid spennende! Elgbæsj? Gikk forbi flere slike dynger, og jeg krysset fingrene for å ikke møte på noe som bæsjer så mye på en gang...


Halvveis ved Hvitsteintjernet, veien til Piggen gikk videre til høyre.


Passelig sted å ta en pust i bakken...eller en pust på broa for eksempel...å gå over broene er halve morroa for guttene trur jeg =)


Her er vi kommet opp og nista er tatt fram. Niste smaker alltid godt på tur!


Her ser dere "utsikten"...tok bare en rask titt, for jeg måtte gå et lite stykke fra ungene for å komme til kanten her. Trur vi ser mot porsgrunnselva?!


Her hadde noen satt opp en koselig benk for to mellom to trær med utsikt utover ei lita glenne i skogen.


Kjekspause ved tjernet - det lønner seg å være kompis med den som holder kjeksboksen...



Høydeforskjell: 90m
Tid: knapt 30-45min en vei - vi brukte 1 time og 15 minutter opp og 1,5 timer ned(litt flere stopp)
Lengde: rundt 4 km opp og ned

Stiene var gode og det var ingen vanskelige eller bratte bakker - så denne toppen likte vi veldig godt! Halvveis gikk vi forbi Hvitsteintjernet, et sted vi kommer til å besøke igjen - og da ta med pølser å grille bål =) På toppen var det ikke noe særlig utsikt å skryte av, var litt for mye vegetasjon til å se noe særlig. Vi spiste niste og kjeks. Og på veien ned hadde vi mange kjekspauser =P bla ved Hvitsteintjernet. Chris sovna i meisen på nedturen. Den siste halve kilometeren var Sander ganske sliten, og så fort vi kom i bilen sovna han =)

1 kommentar:

ingvild sa...

Så ut som en vellykket tur, koselig for barna å få pokal :)