torsdag 4. november 2010

Hylegrispose...

Denne sydde jeg for en stund siden...sånn ca 6 måneder etter vi flytta hit til Sverige, og 6 måneder etter jeg hadde prøvd å få minstemann til å legge seg fint i store senga. Han hoppet bare ut av babysenga, så da var det liksom ingen vei tilbake. Jeg sleit meg ut og storebrødrene sovna innen jeg rakk å "legge" de.

Så til slutt innså jeg at noe måtte gjøres - og det var ikke et sekund for tidlig. Leggingen går som en drøm - og minstemann sovna innen 2 minutter i posen sin fordi han da fikk roet seg ned =) Og storebrødrene fikk endelig litt mammatid med lesing/synging og nattakos FØR de sovnet!

Han får alltid et par sjanser til å legge seg fint i store senga før det bærer over i "hylegrispose" og babysenga - som jeg har tatt tilbake på rommet hans. Den siste uka har han lagt seg fint 2 ganger så det ser ut til å gå rette veien og vi kanskje snart kan kvitte oss med babysenga igjen.

Et lite tips til dere som vil sy en slik en selv: la glidelåsen stoppe nede...hehe!

1 kommentar:

Hanne sa...

Vi har også brukt slik pose til snuppa vår, veldig praktiske:D
Men det er faktisk ikke alltid nok å ha glidelåsen nede, hun skjønte det også etterhvert, hehe...

Ha ei god helg!