søndag 7. desember 2008

Juleøl

med kaldt vann

* 10l vann
* 1kg sukker
* 1/4pk gjær
* 2fl vørterøl
* 1/2fl tomtebrygg

Sukkeret blandes med litt vann.
Gjæren blandes ut i litt vørterøl.
Alt blandes sammen.
Ha på flasker og la stå lunt natten over så gjæringen kommer i gang.


Denne har jeg tenkt å lage selv, bare jeg har samlet opp flasker nok(vært litt for flinke med å pante den siste tiden!). Oppskriften har jeg fått av mamma som jeg trur har fått den av sin mamma. God øl blir det i alle fall =D

3 kommentarer:

Akvarella sa...

Takk for at du deler øl oppskriften med oss.
Den skal jeg prøve

Ruth@ sa...

Herlig oppskrift, denne skal prøves ut...Takker og bukker for at du deler...

sol sa...

Mmmm, øl... Og jeg som har et par flasker vørterøl innerst i kjøleskapet.
Er den ferdig etter den ene natta?