søndag 7. desember 2008

Juletreteppe!

Alternativ 1: Juleduk

Alternativ 2: Juletreteppe

Til meg selv!!! Nå har jeg fått sydd det sammen endelig. Trengs å strykes og bli sydd igjen. Samt at jeg lurer på om jeg skal sy en kant rundt eller ikke...må tenke litt på det! Fram til lillejulaften eller deromkring kan det godt hende jeg kommer til å bruke den som duk på bordet.





Det irriterte det meg litt at jeg bomma på plasseringa av stoffene. De to mørkeste fargene skulle jo vært overfor hverandre. Men jeg irriterte meg ikke nok til å gjøre det om igjen =P





Fremgangsmåte: De seks bitene er sydd av 2 likesidete trekanter(med 40cm lange sider) satt mot hverandre. Veldig enkelt mønster i grunn. Er litt inne på tanken om å forminske for å lage duker som matcher...har jo kjøpt inn altfor mye julestoffer, så må jo brukes! Plutselig...

Ingen kommentarer: