fredag 7. november 2008

Jeg syr...

Hårspenner

Poser til klementiner og twist eller annet snadder


Handleveske



Spennene har jeg lenge hatt lyst til å sy...de er inspirert av noen jeg så for leeeenge siden hos http://www.smileull.no/. Et av stoffene jeg SKULLE ha på Stoff og Stil var det nyedelige englestoffet...som de selvfølgelig var tomme for - MEN jeg fant en liten bit på restebordet - lucky me! Skulle helst hatt mye mer, men det får bli en anna gang. Handleveska skulle egentlig ikke ha vært foret. Ytterstoffet er av tykk bomull, men liksom-overlock sømmen min trøbla det til så det blei skikkelig stygt under, og overtråden sleit hele tida. Prøvde å skru på mye rart, men var ikke håp om å få det til. Noen tips til hva som kan ha gått galt??? Vel, i alle fall måtte jeg jo lage for til den, og det blei jo i grunn veldig bra det og. Nå kan den brukes begge veier =) Mønster til posene laget jeg i farta, den høyeste er i samme størrelse som den første jeg lagde, bare at jeg ikke har brettet ned kanten(disse har jeg foret med platevatt). Handleveska laget jeg også mønster til selv, og det kommer jeg til å bruke flere ganger - eneste er at det er litt knotete med kantebånda, men stor, romslig og praktisk veske - til meg selv! Tror jeg... =P

Ingen kommentarer: