tirsdag 13. januar 2009

Jeg sa jeg skulle gjøre det...



...og nå har jeg gjort det! Sydd putetrekk altså. Sydde til og med riktig første gangen, hehe! Tenkte å legge ut framgangsmåten etterhvert, det er veldig lett.
Ellers så kom snekkerne i dag til mårran, og nå har de fjerna taket vårt på loftet...og vi har ikke rødda ut der ennå, så er isolasjon og dritt utover alt stasjet vårt. Blir festlig å rydde ut der i kveld når vi kommer hjem fra mamma. Men først noe hyggelig - mamma har jo bursdag i dag, og vi er blitt bedt på taco - gleder oss =)

GRATULERER MED DAGEN MAMMA!
Mamma fikk en pitteliten bærbar PC til jul, som hu holder på å lære seg. De kreative evnene mine har jeg arvet etter henne - hu lager kjempemye fint! Så etterhvert som hu blir en reser på PC, skal jeg lære henne å blogge!

TUTORIAL PUTETREKK:
1. Klipp ut et rektangel. Eks: hvis puta er 40x40cm klipper du et rektangel på 42 x 104(42+40+22(bretten inni som holder puta på plass)).

(Den røde firkanten markerer hvor på stoffet framsiden av puta blir)

2. Brett inn begge kortsidene to ganger og sy over, så ikke sårkantene synes.

3. Mål 40cm inn fra venstre side og brett stoffet over, rette mot rette. Brett over kanten på høyre side også. Nål fast.

4. Sy rett over på hver side - se markeringer på bildet.

5. Vreng(, stryk) - ferdig!



NB! Er du usikker på framgangsmåten kan du klippe til og sy en prøvepute i barbie-størrelse, så du er sikker på å få det riktig =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så fine putene dine ble! De var fine! og jeg som så på de samme gardinene på KID! Kjøpte jeg dem? neeeeida!! Hmm.. jaja...

Inger sa...

Så masse flott du har i bloggen din. Du er er racer både til å sy og scrappe. Kjempefint alt sammen!

Hannes hage sa...

Lekre puter, i flott stoff. Putene passet perfekt til sofaen.

Akvarella sa...

Så fine puter du har laget, kjempe flotte farger.
Jeg føler med deg,når det gjelder snekker arbeid inne, det blir jo så mye rot.
Men så deilig når det blir ferdig da=) Sett igang mamman din med blogg, det er jo så fint for oss som er litt elgre også.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Flotte puter, vet ikke helt om jeg tror på at det er så lett. ;)

Hilde C. sa...

Så flotte puter du har sydd - herlig mønster :-)

HegeT sa...

Åhhhhhhh, endelig fant jeg deg igjen......
Har sett denne putedemo`n før,men husket ikke hos hvem, og har lett og lett uten å finne den. Men nå, endelig......Den er jo bare helt genial!!!.
Nå skal jeg lagre deg!!!!
Du lager jo så masse fint, så her blir jeg nok " hengende" en stund....

fredagshilsen
HegeT

Anonym sa...

Takk for flott forklaring! Har sydd pute basert på denne informasjonen i dag :)